17 Ekim 2014 Cuma

Vanga ile Yeni Ölmüş Çocuğun Sohbeti - Toma Tomov'un Belgeselinden



Vanga, küçük çocukları vefat etmiş olan bir aile ile ilk kez konuşuyor. Çocuk ona görünüyor. Diyaloğu kısaltarak veriyorum.

Vanga- Nineyi soruyor. Kim o?

Aile - Benim annem o.

Vanga- Hayatta.

Aile - Evet, hayatta.

Vanga – Sütlü börek istiyor. Tanrım, bunu neden verdin? Adı ne?

- Desislav.

- Evet, işte Desi. Ondaki bu iz nedir?

- Evet, alnında var.

- Bu ne zaman oldu? (ölüm)

- Doğum gününden evvel.

- Salı gününden daha işaretlenmiş. Yazık. Onu kim öldürdü?

- Adı Emil, 30 yaşında.

- Nasıl olur, çocuk arabaya binmemiş?

- Hayır, (kaza) sokakta oldu.

- Çocuk arabanın önüne fırlamış.

- Bunu bilmiyoruz.

- Böyle olmuş. Çok güzel bir çocuk bu. Vasil adındaki kişi kimdir?

- Benim kuzenim.

- Vasil, hayatta (olan biri). Vasil’i soruyor.

- Evet, yaşıyor.

- Yanında şapka var (mezarda)

- Yanına koyduk.

- Rayna ya da Radka diye birini soruyor.

- Radi- onun kardeşi o.

- Onu merak ediyor. Ne yapıyor? 9 veya 10.sınıfta.

- 9. sınıfta.

- Ah, iyi insanlar. Kimseye kötülük etmemişler, kimsenin malını çalmamışlar, kimseyi kızdırmamışlar. Çocuk da kötü bir çocuk değil. Elinde bir şey tutuyor. Sopa mı o?

- Hayır, top tutuyordu.

- Bak, nasıl da konuşuyor, ne kadar da güzel bir çocuk. Denizi soruyor. Gittiniz mi denize? Stoyan kimdir?

- Dayım.

- Ölmüş dayın, işte o da duruyor. “Ben de buradayım, çocuk yanımızda; ben de geldim. İliya da bizimle birlikte. Bu İliya kimdir ki? Bilmiyorum. İliya, eskiden ölmüş biri bu.

- İliya bizim komşumuz.

- Rayna kimdir?

- Benim ninem.

- İşte o da burada. Ah kardeşim, o kadar suçsuzsun, o kadar iyisin ama nasıl bir rüyanın içine girdin! Nasıl bir olay seni buldu! Üstüne karlar yağdı. Tanrıdandır…

(Toma Tomov’un belgeselinden)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder